گچبری ساختمان،کناف کاری ساختمان در تهران

گچبری در ولی عصر

گچبری در ولی عصر با نقش برجسته با مدیریت: 09120857023 آقای زارع

گچبری در ولی عصر با نقش برجسته

در این نوع گچ بری ،گچ را در زمینه به صورت اندود کار می کردند بعد نقش مورد نظر را روی آن در می آورند.برجستگی این نوع گچ بری بیشتر از شیر و شکری است طبیعی است که نقوش گل و بته برای گچ بری برجسته و نقوش هندسی برای گچبری شیر و شکری مناسب تر است.


گچبری زبره:
برجستگی این گچبری از نوع گچبری برجسته بیشتر اما از نوع برهشته کم تر است در این نوع گچبری گوشه های نقش بدون مالش و پرداخت کردن کار می شده و گوشه ها نقش بریدگی و تیزی پیدا می کرد.

گچ بری در ولی عصر برهشته

برجستگی این نوع گچبری نسبت به زمینه زیاد است به طوری که قسمت های گچبری شده برآمده و بیرون زده است
سابقه تاریخی این نوع گچبری به پیش از اسلام می رسد.

گچبری ولی عصر لکه یا کلوخی

این نوع گچبری در قرن سیزدهم هجری به دلیل نفوذ هنر مغرب زمین بع ایران معمول شد که به نحو زننده ای برجستگی آن زیاد بود و به نام گچبری کلوخی مشهور شد.
گچ بری پته:
سابقه گچ بری پته به قرن هشتم هجری می رسد.در این نوع گچ بری کرباس را آهار می زنند به طوری که مثل مقوا می شد بعد روی آن گچ بری مورد نظر را انجام می دادند.پس از آن کرباس گچ بری شده را به صورت آماده روی دیوار می چسباندند.

گچ بری در ولی عصر تهران مشبک

گاهی پنجره ها یا روزن ها را نیز با گچ بری درست می کردند ،مثلا در مساجد،گچ مثل تور به هم بافته شده که به باریکی یک سنجاق هستند و نمونه ای از شاهکار هنر گچ بری محسوب میشوند. گچبری ساختمان شیوه کار این گچ بری به این صورت بوده که گچ بر ابتدا لایه ای از گچ را با فاصله حدود 15 الی 25 سانتی متر از زمینه اصلی بوجود می آورد،و بعد از این که گچ خود را گرفت به طرح اندازی نقش مورد نظر پرداخته و در مرحله آخر زمینه را خالی می کرد تا طرح مورد نظر را به صورت مشبک بوجود آورد.

گچبری مدرن+گچبری مدرن سقف پذیرایی+گچبری مدرن کلاسیک
کلیک کنید

گچ بری در ولی عصر لایه ای

نوع دیگر از گچبری تراش است و بیشتر برای گچبری رنگی که بخواهند به چند رنگ مختلف در آید کار می شود،روش کار بدین صورت است که لایه گچ کشته را در محلی که لایه های بعد را نیز به همین ترتیب کار می کنند،هر لایه رنگ خاصی دارد و بعد با کاردک و ابزار شروع به درآوردن طرح ها با رنگ های مختلف می کنند ،ضخامت هر لایه نباید بیشتر از 1تا 2 میلیمتر باشد زیرا باعث ترک خوردن لایه گچ می شود.
گچبری در ولی عصر تو پر و تو خالی:
این اصطلاح برای تکنیکی به کار برده شده که از نظر عمل و تایر با گچبری برجسته کاملا فرق دارد ،در این تکنیک طرح تزیینی در سطح صاف به عمق کمتر از 2 سانتی متر کنده می شود تا در عقب ،سطحی به موازات سطح جلو تشکیل دهد و خطوط اصلی طرح یا مستقیم و یا با ضربات مایل که از حیث عمق یکنواخت است کنده و بریده می شود.

بیشتر بدانید: گچبری در تهرانپارس

جهت گچبری در ولی عصر با شماره پایین تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید